I. Przepisy wstępne
§ 1
-
Niniejszy Regulamin reguluje warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Doły-Marysińska” w Łodzi.
-
Postanowienia Regulaminu stosuje się wobec wszystkich pracowników bez względu na rodzaj umowy o pracę i zajmowane stanowisko, z wyłączeniem pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy, tj. członków Zarządu.
-
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa pracy, a zwłaszcza Działu III — Wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.).
-
Zasady wynagradzania poszczególnych grup pracowników zawarte są w załącznikach do niniejszego Regulaminu wynagradzania:
a) zasady wynagradzania pracowników na stanowiskach nierobotniczych — załącznik nr 1, b) zasady wynagradzania pracowników na stanowiskach robotniczych — załącznik nr 2, c) zasady wynagradzania gospodarzy domów — załącznik nr 3.
§ 2
-
Wynagrodzenie za pracę ustala się w wysokości odpowiadającej rodzajowi wykonywanej pracy, kwalifikacjom pracownika wymaganym przy jej wykonywaniu, z uwzględnieniem ilości i jakości wykonywanej pracy, zgodnie z kategorią osobistego zaszeregowania określoną w umowie o pracę.
-
Otrzymywane wynagrodzenie za pracę w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższe od obowiązującego w danym roku kalendarzowym wynagrodzenia minimalnego ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” w drodze obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów, wydawanego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679 ze zm.).
-
Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
-
Wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną. Za czas niewykonywania pracy pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia tylko wówczas, gdy przepisy prawa pracy tak stanowią.
II. Zasady wynagradzania za pracę
§ 3
-
Pracownicy zatrudnieni w Spółdzielni wynagradzani są ze środków funduszu płac tworzonego na podstawie uchwały Rady Nadzorczej zatwierdzającej plan finansowy Spółdzielni na dany rok.
-
Zasady uruchamiania i podziału środków finansowych przez Zarząd przewidzianych na wynagrodzenia pracowników będą ustalane i zmieniane po zajęciu stanowiska przez organizację związkową.
-
Środki funduszu płac winny być wykorzystane w całości w danym roku kalendarzowym, przy uwzględnieniu faktycznego stanu zatrudnienia.
§ 4
W Spółdzielni wypłacane są następujące składniki wynagrodzenia i świadczenia związane z pracą:
a) wynagrodzenie zasadnicze, b) dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych, c) dodatek za pracę w porze nocnej, d) dodatki wyrównawcze, e) premia uznaniowa, f) nagroda jubileuszowa, g) wynagrodzenie lub zasiłek w okresie czasowej niezdolności do pracy, h) odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę, i) należności z tytułu podróży służbowej. j) nagroda roczna.
§ 5 — Wynagrodzenie zasadnicze
- Wynagrodzenie zasadnicze ustalane jest po uwzględnieniu opinii bezpośredniego przełożonego pracownika w oparciu o:
a) tabelę zaszeregowania na poszczególnych stanowiskach według kategorii, b) tabelę stawek płac miesięcznych
z uwzględnieniem kwalifikacji i umiejętności zawodowych, dotychczasowego doświadczenia w pracy oraz jakości, ilości, terminowości pracy wykonywanej przez pracownika.
-
Zmiana kategorii osobistego zaszeregowania niewiążąca się z obniżeniem wynagrodzenia pracownika nie powoduje konieczności dokonania wypowiedzenia zmieniającego.
-
Wynagrodzenie zasadnicze określane jest stawką miesięczną w umowie o pracę. Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 6 — Dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych
- Za pracę w godzinach nadliczbowych przysługuje dodatek na zasadach określonych w Kodeksie pracy. Dodatek przysługuje w przypadku przekroczenia:
a) dobowej normy czasu pracy, b) przedłużonego dobowego wymiaru czasu pracy, c) przeciętnej tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym.
-
W umowie z pracownikiem zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy strony określają dopuszczalną liczbę godzin, której przekroczenie uprawnia pracownika do dodatku jak za pracę nadliczbową.
-
Dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych w wysokości 100% wynagrodzenia przysługuje za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających: a) w nocy, b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę w niedziele i święto zgodnie z rozkładem czasu pracy.
-
Dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych w wysokości 50% wynagrodzenia przysługuje za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających w innym niż określony w ust. 2 dniu pracy.
-
Wynagrodzenie stanowiące podstawę obliczania dodatków, określonych w ust. 2 i 3, obejmuje wynagrodzenie pracownika wynikające z jego osobistego zaszeregowania.
-
Dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych nie przysługuje jeśli pracownikowi udzielono czasu wolnego na wniosek pracownika (w tym samym wymiarze godzin) lub przez pracodawcę (w wymiarze o połowę wyższym niż liczba przepracowanych godzin).
§ 7 — Dodatek za pracę w porze nocnej
Za pracę w porze nocnej przysługuje pracownikowi za każdą godzinę dodatek do wynagrodzenia w wysokości 20% stawki godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę.
§ 8 — Dodatki wyrównawcze
Pracownikowi przysługują dodatki wyrównawcze na zasadach określonych w przepisach prawa pracy, w szczególności dodatki wyrównawcze dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, pracowników przeniesionych do innej pracy w związku ze stanem zdrowia oraz pracowników niezdolnych do wykonywania dotychczasowej pracy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej określone w art. 179 § 4, art. 230 oraz 231 kodeksu pracy.
§ 9 — Fundusz premiowy
-
Na wypłatę premii uznaniowej tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków uchwalonych przez Radę Nadzorczą w rocznym planie finansowo-rzeczowym Spółdzielni.
-
Zarząd może w każdym czasie zwiększyć wysokość funduszu premiowego w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
-
Wysokość kwotową funduszu premiowego na każdy miesiąc ustala Zarząd Spółdzielni w rozbiciu na poszczególne piony i komórki organizacyjne Spółdzielni. Kwota funduszu premiowego może być zwiększona środkami osobowego funduszu płac niewykorzystanymi z miesięcy poprzednich.
-
Środki funduszu mogą być wykorzystane tylko w danym roku kalendarzowym.
§ 11 — Premia uznaniowa
-
Pracownikom mogą być przyznawane premie uznaniowe, stosownie do możliwości finansowych pracodawcy, w zależności od oceny wykonywanej pracy.
-
Premię uznaniową przyznaje Prezes Zarządu Spółdzielni na wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika.
-
Pracownikowi nie przysługuje roszczenie o zapłatę premii uznaniowej ani możliwość odwołania się od wysokości przyznanej premii uznaniowej.
§ 12 — Nagroda jubileuszowa
-
Za długoletnią pracę pracownikowi przysługuje nagroda jubileuszowa w wysokości: a) 100% wynagrodzenia miesięcznego - po 15 latach pracy, b) 125% wynagrodzenia miesięcznego - po 20 latach pracy, c) 150% wynagrodzenia miesięcznego - po 25 latach pracy, d) 175% wynagrodzenia miesięcznego - po 30 latach pracy, e) 200% wynagrodzenia miesięcznego - po 35 latach pracy, f) 250% wynagrodzenia miesięcznego - po 40 latach pracy.
-
Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody, lecz nie wcześniej niż po upływie 5 lat od zatrudnienia w Spółdzielni.
-
Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
-
Podstawę wymiaru nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie pracownika przysługujące w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
-
Do okresu pracy zalicza się także okresy zatrudnienia u innych pracodawców, z wyłączeniem okresów dotyczących stosunków pracy, które ustały z winy pracownika. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do nagrody nie wlicza się okresu pracy w zakładzie pracy, w którym pracownik jest zatrudniony równocześnie.
-
Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie niniejszego Regulaminu nabywa prawo do dwóch lub więcej nagród, wypłaca się tylko nagrodę najwyższą.
-
Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie niniejszego Regulaminu nabywa prawo do nagrody, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia nabędzie prawo do nagrody wyższego stopnia, wypłaca się nagrodę niższą, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej — różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
-
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie stosuje się Zarządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 grudnia 1989 r. w sprawie ustalania okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej oraz zasad jej obliczania i wypłacania.
§ 13 — Wynagrodzenie lub zasiłek za okres niezdolności do pracy
- Pracownik zachowuje prawo do:
a) 80% wynagrodzenia w okresie choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną trwającą łącznie do 33 dni, a w przypadku pracownika, który ukończył 50 rok życia — trwającej łącznie 14 dni w ciągu roku kalendarzowego, b) 100% wynagrodzenia w okresie niezdolności do pracy na skutek wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo choroby przypadającej w okresie ciąży, c) 100% wynagrodzenia w związku z poddaniem się niezbędnym badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów na dawców komórek, tkanek i narządów oraz poddania się zabiegowi pobrania komórek, tkanek i narządów - w okresie wskazanym w pkt a).
-
Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego i wypłaca za każdy dzień niezdolności do pracy, nie wyłączając dni wolnych od pracy.
-
Za czas niezdolności do pracy, o której mowa w § 1, trwającej łącznie dłużej niż 33 dni w ciągu roku kalendarzowego, a w przypadku pracownika, który ukończył 50 rok życia, trwającej łącznie dłużej niż 14 dni w ciągu roku kalendarzowego, pracownikowi przysługuje zasiłek chorobowy na zasadach określonych w odpowiednich przepisach.
§ 14 — Odprawa
-
Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości trzykrotności miesięcznego wynagrodzenia.
-
Jednorazową odprawę pieniężną oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
-
Pracownik, który otrzymał jednorazową odprawę pieniężną, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
-
W razie śmierci pracownika w czasie trwania stosunku pracy lub w czasie pobierania, po jego rozwiązaniu, zasiłku z tytułu niezdolności do pracy wskutek choroby, rodzinie przysługuje odprawa pośmiertna na warunkach i wysokości określonej w art. 93 kodeksu pracy.
§ 15 — Należności z tytułu podróży służbowych
Do należności pracowników z tytułu podróży służbowych stosuje się:
a) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1990); b) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991).
§ 16 — Inne należności
Poszczególnym pracownikom przysługują następujące dodatkowe wynagrodzenia, względnie środki pieniężne:
-
zryczałtowane miesięczne wynagrodzenie za pełnienie obowiązków społecznego inspektora pracy — na zasadach określonych w ustawie z 24 kwietnia 1983 r. o społecznej inspekcji pracy oraz w przepisach szczegółowych wydanych na jej podstawie,
-
za używanie samochodu osobowego dla celów służbowych — na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy
§ 16¹ — Karty MultiSport
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Doły-Marysińska” w Łodzi zapewnia pracownikom możliwość korzystania z usług sportowo-rekreacyjnych na terenie Polski przy wykorzystaniu karty „MultiSport” zwanych dalej „Usługami sportowymi”.
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Doły-Marysińska” w Łodzi finansuje pracownikom 50% kosztów miesięcznej opłaty abonamentowej za korzystanie z Usług sportowych.
-
Pracownik zobowiązany jest pokryć pozostałą część miesięcznej opłaty abonamentowej — niefinansowanej przez pracodawcę, w wysokości każdorazowo uzależnionej od rodzaju karty, którą pracownik otrzyma w ramach Programu „MultiSport” oraz zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem Usług sportowych.
-
Przystąpienie przez pracownika do Programu „MultiSport” oznacza jednocześnie akceptację Regulaminu Programu określonego przez dostawcę Programu „MultiSport”. Obowiązujący Regulamin Programu oraz cennik Usług sportowych mający zastosowanie do pracowników jest dostępny dla każdego pracownika w dziale członkowskim.
-
Pracownik przystępujący do Programu „MultiSport” jest obowiązany złożyć oświadczenie o przystąpieniu do Programu, według wzoru stanowiącego załącznik numer 4 do Regulaminu wynagradzania.
-
W przypadku gdy wysokość opłaty abonamentowej lub treść Regulaminu Programu ulegną zmianie, pracodawca informuje pracownika o takiej zmianie w terminie umożliwiającym złożenie przez pracownika oświadczenia o wystąpieniu z Programu „MultiSport” przed wejściem w życie nowej opłaty abonamentowej lub nowej treści Regulaminu Programu. Bra za pośrednictwem służbowego adresu e-mail pracownika.
-
Zmiana wysokości opłaty abonamentowej za korzystanie z Usług sportowych lub treści Regulaminu Programu nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu Wynagradzania, ani nie wpływa na wysokość kwoty finansowanej przez pracodawcę zgodnie z ust. 2.
III. Postanowienia końcowe
§ 17
-
Zmiana Regulaminu następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności i może wejść w życie nie wcześniej, niż po upływie 14 dni od podania do wiadomości pracowników w sposób przyjęty w Spółdzielni.
-
Korzystniejsze dla pracowników przepisy Regulaminu, z dniem jego wejścia w życie, zastępują z mocy prawa wynikające z dotychczasowych przepisów warunki umowy o pracę.
-
Przepisy regulaminu mniej korzystne dla pracowników wprowadza się w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia pracownikom dotychczasowych warunków umowy o pracę.
§ 18
Regulamin wynagradzania został ustalony na czas nieokreślony.
Załącznik nr 1
Zasady wynagradzania pracowników na stanowiskach nierobotniczych
§ 1
-
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach nierobotniczych i robotniczych otrzymują wynagrodzenie zasadnicze określone stawką miesięczną.
-
Wynagrodzenie zasadnicze przyznaje się zgodnie z kategorią osobistego zaszeregowania według poniższej tabeli wynagrodzeń zasadniczych:
Tabela miesięcznych stawek wynagrodzeń zasadniczych pracowników na stanowiskach nierobotniczych:
| Kategoria zaszeregowania | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego brutto (w zł) |
|---|---|
| I | 4.666,00 — 4.700,00 |
| II | 4.701,00 — 4.800,00 |
| III | 4.801,00 — 5.000,00 |
| IV | 5.001,00 — 6.000,00 |
| V | 6.001,00 — 6.900,00 |
| VI | 6.901,00 — 8.000,00 |
| VII | 8.001,00 — 8.500,00 |
| VIII | 8.501,00 — 10.500,00 |
| IX | 10.501,00 — 11.500,00 |
| X | 11.501,00 — 12.500,00 |
- Tabela ustalona w ust. 2 może być zmieniona w przypadku podwyższenia minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zwiększenia środków finansowych na wynagrodzenia.
§ 2
-
Kategorię osobistego zaszeregowania przyznaje się pracownikowi w oparciu o posiadane przez niego kwalifikacje zawodowe, staż pracy oraz rodzaj i zakres powierzonych mu obowiązków, zgodnie z ustalonym taryfikatorem kwalifikacyjnym.
-
Taryfikator kwalifikacyjny dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych ustala się według poniższej tabeli:
Taryfikator kwalifikacyjny dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych (L.p. / Stanowisko / Kategoria zaszeregowania / Wykształcenie / Liczba lat pracy zawodowej):
- Kierownik Działu — VIII-X
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 4 lata pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 6 lat pracy 1a. Zastępca Głównego Księgowego
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 4 lata pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 6 lat pracy 1b. Radca Prawny
- wyższe prawnicze — wg odrębnych przepisów
- Starszy specjalista — VII-IX
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 4 lata pracy w danej specjalności
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 6 lat pracy w danej specjalności 2a. Starszy inspektor nadzoru inwestycyjno-tematycznego
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 5 lat pracy + dodatkowe kwalifikacje określone w prawie budowlanym
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 6 lat pracy + dodatkowe kwalifikacje określone w prawie budowlanym 2b. Inspektor nadzoru inwestycyjno-tematycznego — V-VIII
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 3 lata pracy + dodatkowe kwalifikacje określone w prawie budowlanym
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 4 lata pracy + dodatkowe kwalifikacje określone w prawie budowlanym 2c. Specjalista — V-VIII
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 4 lata pracy w danej specjalności
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 6 lat pracy w danej specjalności
- Starszy inspektor — V-VII
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 3 lata pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 5 lat pracy Starszy administrator
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 3 lata pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 5 lat pracy
- Administrator — IV-VI
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 1 rok pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 3 lata pracy 4a. Inspektor
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji
- Starszy referent — IV-V
- wyższe odpowiednie do pełnionej funkcji — 1 rok pracy
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — 3 lata pracy
- Referent — III-IV
- średnie odpowiednie do pełnionej funkcji — ukończony staż pracy
- III — wyższe
- II — średnie zawodowe lub policealne — 2 lata pracy
- I — średnie ogólnokształcące — 3 lata pracy
Załącznik nr 2
Zasady wynagradzania pracowników na stanowiskach robotniczych
§ 1
Zasady wynagradzania pracowników na stanowiskach robotniczych nie obejmują gospodarzy domów.
§ 2
- Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach robotniczych otrzymują wynagrodzenie zasadnicze określone stawką miesięczną.
- Wynagrodzenie zasadnicze przyznaje się zgodnie z kategorią osobistego zaszeregowania według poniższej tabeli wynagrodzeń zasadniczych.
Tabela miesięcznych stawek wynagrodzeń zasadniczych pracowników na stanowiskach robotniczych:
| Kategoria zaszeregowania | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego brutto (w zł) |
|---|---|
| I | 4.666,00 — 5.000,00 |
| II | 5.001,00 — 5.500,00 |
| III | 5.501,00 — 5.900,00 |
| IV | 5.901,00 — 7.000,00 |
-
Tabela ustalona w ust. 2 może być zmieniona w przypadku podwyższenia minimalnego wynagrodzenia lub zwiększenia środków finansowych na wynagrodzenia.
-
W celu ustalenia godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników miesięcznie płatnych, wynagrodzenie to należy podzielić przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 3
-
Kategorię osobistego zaszeregowania przyznaje się pracownikowi w oparciu o posiadane przez niego kwalifikacje zawodowe, staż pracy oraz rodzaj i zakres powierzonych mu obowiązków, zgodnie z ustalonym taryfikatorem kwalifikacyjnym.
-
Taryfikator kwalifikacyjny dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych ustala się według poniższej tabeli:
Taryfikator kwalifikacyjny dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, kategoria zaszeregowania I-IV, wykształcenie podstawowe, zasadnicze zawodowe lub średnie z praktyką i stażem pracy:
- Hydraulik
- Hydraulik — spawacz
- Stolarz — szklarz
- Ślusarz — spawacz
- Konserwator terenu osiedla i zieleni
- Konserwator
- Pracownik budowlany
§ 4
-
Zaszeregowania (przeszeregowania) pracowników dokonuje Zarząd Spółdzielni na wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika.
-
Określenie kwalifikacji zawodowych i ustalenie kategorii osobistego zaszeregowania pracowników powinno być dokonane w dniu przyjęcia do pracy.
-
W przypadku, gdy pracownik wykonuje prace niedbale, o złej jakości, nie odpowiadającej ustalonym normom i wymaganiom technicznym, może być poddany ocenie kwalifikacyjnej oraz zaszeregowaniu do odpowiednio niższej kategorii zaszeregowania z zachowaniem ustawowego terminu wypowiedzenia.
Załącznik nr 3
Zasady wynagradzania gospodarzy domów i pracownika gospodarczego
§ 1
-
Czas pracy gospodarzy domów, zwanych dalej „gospodarzami” i pracownika gospodarczego ustala Zarząd Spółdzielni wymiarem zleconych do wykonania robót.
-
Za gospodarza i pracownika gospodarczego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy (pełny etat) uważa się pracowników, którym przysługuje wynagrodzenie nie mniejsze niż wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę.
-
Gospodarze i pracownik gospodarczy zatrudnieni są w zadaniowym systemie czasu pracy.
§ 2
- Miesięczne wynagrodzenie zasadnicze gospodarza składa się z wynagrodzenia za wykonanie czynności wymiernych, ustalonych w zależności od powierzonej do obsługi powierzchni:
- wewnątrz budynku wraz z powierzchnią okien i drzwi,
- na zewnątrz budynku, tzn. powierzchnie jezdni, chodników, parkingów, dojazdów, placów i śmietników,
- terenów zielonych tj. powierzchni trawników, kwietników, skupin krzewów itp.
oraz za wykonanie czynności niewymiernych.
- Miesięczne wynagrodzenie przysługuje za utrzymanie czystości na powierzonym terenie oraz wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
§ 3
Częstotliwość wykonywania przez gospodarzy okresowych czynności uzależniona jest od potrzeb i ustalana przez bezpośredniego przełożonego.
§ 4
- Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach gospodarzy domów otrzymują wynagrodzenie zasadnicze według tabeli:
| Powierzchnia obsługiwana w m² przeliczeniowych | Miesięczne wynagrodzenie zasadnicze brutto (w zł) | Kategoria zaszeregowania |
|---|---|---|
| 7.500 — 10.000 | 4.666,00 — 4.800,00 | I |
| 10.001 — 12.000 | 4.801,00 — 5.000,00 | II |
| 12.001 — 14.000 | 5.001,00 — 5.400,00 | III |
| 14.001 — 16.000 | 5.401,00 — 6.300,00 | IV |
-
Pracownik gospodarczy obsługujący siedzibę administracji Spółdzielni otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze według powyższej tabeli bez uwzględniania powierzchni.
-
Ustalenie wysokości wynagrodzenia następuje w ramach posiadanych środków funduszu płac, w zależności od wielkości zadań przydzielonych.
§ 5
Do gospodarzy nie stosuje się postanowień dotyczących zasad wynagradzania za pracę w niedziele i święta oraz w dni ustawowo wolne od pracy, a także w warunkach szkodliwych dla zdrowia.
Załącznik nr 4
Oświadczenie
-
Z dniem .................. przystępuję do Programu „MultiSport” wdrożonego przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Doły-Marysińska” w Łodzi. Otrzymując kartę MultiSport będącą potwierdzeniem uczestnictwa w Programie, zobowiązuję się do pokrywania części abonamentu za korzystanie z Programu przy pomocy karty w wysokości wynikającej z aktualnie obowiązującego cennika, każdego miesiąca, do czasu rezygnacji z uczestnictwa w Programie.
-
Otrzymałam/em Regulamin korzystania z kart „MultiSport” w ramach Programu oraz Regulamin Programu „MultiSport”, zapoznałam/em się z nim i zobowiązuję się do jego przestrzegania. Przyjmuję do wiadomości, że aktualna treść Regulaminu Programu oraz cennika jest dostępna w dziale członkowskim Pracodawcy.
-
Przyjmuję do wiadomości, iż wartość świadczenia finansowanego przez Pracodawcę z tytułu korzystania z Programu „MultiSport” (wartość pozostałej opłaty abonamentowej za korzystanie z Karty, do której pokrywania zobowiązał się Pracodawca) stanowi przychód z nieodpłatnych świadczeń podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co oznacza, że od wartości tego świadczenia Pracodawca będzie potrącał zaliczki na podatek dochodowy każdego miesiąca. Świadczenie nie stanowi podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
-
Wyrażam zgodę na comiesięczne potrącanie z mojego wynagrodzenia kwoty abonamentu w zakresie niefinansowym przez Pracodawcę, w wysokości wynikającej każdorazowo z obowiązującego cennika Programu „MultiSport”, do której pokrycia się zobowiązałem na podstawie niniejszego oświadczenia, do czasu pisemnego odwołania tej zgody.
................................................. Data i podpis pracownika